loading...
ققنــــــــــــوس
S.S.N بازدید : 166 سه شنبه 07 دی 1395 نظرات (0)

اینم از ی چند جمله که با این مسئله بی ربط  نیست...

غصه دارد زندگے در میان آدم هایے ڪه ..

سلنا را میشناسند اما ناهید1 را نه ! به حجاب مے خندند و به برهنگے نه !

غصه دارد زندگے در میان آدم هایے ڪه ..

نام پس کوچه هاے پاریس را حفظ اند ولے هنوز ایران را 28 اُستانه مے دانند !

آدم هایے ڪه تاریخچه ے متال مے خوانند اما پایتخت صفاریان را نمے دانند !

ڪسانی ڪه رنگ چشمان ژولیت یادشان مانده و فرهاد فراموششان شُده !

"من و تو" 2 تماشا مے کنند و به "شما" مے خندند ..

لقب امام اولشان غضنفر است 3 و متن پیامڪ هایشان هم !

براے شریعتے جوڪ مے سازند و اراجیف شاهین 4 زمزمه مے ڪنند ..

حتے نفس ڪشیدن هم سخت است در هوایے ڪه بوے بَنگ مے دهد ..

سخت است بودن در میان ایرانے هایی ڪه ایرانے نیستند .. !

بیائید ایرانے مسلمان ِ متمدنی ڪه بودیم باشیم !

غربے ها در ڪار خودشان هم مانده اند .. راه هایے ڪه آنها رفته اند و پشیمان شده اند را نرویم !

:)

S.S.N بازدید : 177 دوشنبه 06 دی 1395 نظرات (0)

جمع بندی دارای دو مرحله است:

الف) مرحله­ ی جمع‎بندی تک‌ درس .ب) مرحله­ ی جمع بندی تمام درس­ ها (جامع).

ابتدا به تشریح جمع بندی تک‎ درس خواهیم پرداخت: در این مرحله شما هر درس را به صورت جداگانه جمع­ بندی نموده و تمرکز شما در طول مدتی که برای این کار در نظر گرفته‎اید فقط بر روی همان درس است. درس­ ها در این مرحله به دو دسته­ ی عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شوند . تفاوت آن­ها در این است که درس­ های عمومی نیاز به راه حل ندارند و مهارت در آن­ها بیش­تر به قدرت حافظه و میزان عمق مطالعه شما بستگی دارد. اما در درس­ های اختصاصی تسلط بر مفاهیم به همراه آگاهی از روش‌ها و نکات جانبی برای سرعت بخشیدن به محاسبات و راه‎حل‎ها معیاری اصلی است که سطح فرد را در این درس­ ها بالاتر می‌برد و اما شباهت این دو دسته در این است که تسلط بر سؤالات سال‌های گذشته نقش بسیار مهمی در موفقیت در کلیه­ ی این درس­ ها دارد.

 برای دوره و جمع‌بندی نمودن درس­ های عمومی بهتر است ابتدا از یک کتاب تست طبقه‌‎بندی شده استفاده نمایید. از ابتدای کتاب شروع کنید پس از آن که تست‎های هر مبحث را پاسخ دادید به پاسخنامه مراجعه نمایید. در این مرحله لازم و ضروری است که به ازای هر تستی که پاسخ نداده و یا به آن پاسخ غلط داده‎اید یک نکته­ ی آموزشی، نهایتاً به اندازه یک خط یادداشت کنید. برای دوره و جمع‌بندی نمودن درس­ های اختصاصی مناسب است که ابتدا جزوات و کتاب­ های کمک‎آموزشی خود را کنار دستتان قرار دهید و سپس شروع به حل نمودن تست‎ها به همان ترتیبی نمایید که در کتاب آمده‌اند. اگر نتوانستید تستی را پاسخ دهید پیش‎از آن­که آن­را رها کنید یا به سراغ پاسخ نامه بروید، سعی کنید با مراجعه به کتب و جزوات آموزشی خود بتوانید آن تست را حل نمایید. اگر موفق شدید راه حل آن را پیدا کنید، راه حل را به صورت یک نکته­ ی آموزشی در این درس و به طور خلاصه یادداشت کنید. در غیر این صورت به پاسخ‎‌نامه مراجعه نموده و راه حل آن را به طور خلاصه یادداشت نمایید. در مرحله­ ی اول  جمع­بندی بهتر است تست‌هایی را که پاسخ نداده و یا به آن­ها پاسخ غلط داده‎اید با یک علامت مشخص کنید. ضمناً پس از این­که درسی به پایان رسید بلافاصله به دوره­ ی مجدد آن نپردازید، بلکه جمع‎بندی درس دیگری را آغاز نمایید. پس از آن­که تمام درس­ ها را برای بار اول جمع‎بندی نمودید شروع به جمع‌بندی درس­ ها برای مرتبه­ ی دوم نمایید.

در مرحله­ ی دوم جمع‌بندی پیش از آغاز هر درس ابتدا زمانی را به مطالعه­ ی خلاصه نویسی‌هایی که در جمع‎‌بندی قبلی آن درس یادداشت کرده‎اید اختصاص دهید. به هنگام جمع‌بندی دوم، بهتر است فقط به حل تست‎هایی بپردازید که در مرحله­ ی قبل  علامت گذاری کرده‎اید، زیرا ضعف اصلی شما در این تست‎ها بوده است و راه حل سایر تست­ ها را می‎دانستید و به احتمال بسیار زیاد این مطالب به زودی از ذهن شما پاک نخواهد شد لذا نیازی به بررسی مجدد آن­ها نیست. چنانچه احساس می‌کنید زمان کافی در اختیار ندارید تست‌ها را یک در میان یا دو در میان حل کنید به این ترتیب سرعت شما دو یا سه برابر می‌گردد.

پس از به پایان رسیدن مرحله­ ی دوم از جمع‌بندی تک‌درس، نوبت به جمع‌بندی تمام درس­ ها می‌رسد. این جمع‌بندی تا حدی شبیه به شرکت در کنکور واقعی است. در این مرحله باید از کتاب‌های مجموعه سؤال استفاده نمایید و کنکور سال‌های گذشته را به ترتیب جدید به قدیم پاسخ دهید. سعی کنید فضایی مشابه جلسه­ ی آزمون برای خود ترتیب دهید و زمان را نیز به اندازه­ ی زمان استاندارد آزمون در نظر بگیرید.  شرکت در آزمون­ های جامع و یا آزمون‌های شبیه‌سازی و جمع‌بندی در این دوران توصیه می‎گردد. در این مرحله سعی کنید اشتباهات خود را به حداقل برسانید طوری که برگه‌های خلاصه نویسی شما تدریجاً خالی شود  و دیگر نکته‌ای نماند که آن را فراموش کرده باشید.

S.S.N بازدید : 300 دوشنبه 06 دی 1395 نظرات (0)

به گزارش پایگاه خبری نیایش:

مرحله دوم آموزش عملی درس آمادگی دفاعی واحد های مقاومت بسیج دانش آموزی دختران و پسران شهرستان سروستان برگزار گردید و دانش آموزان توسط مربیان بسیجی و متخصص نسبت به برخی از آموزش های عملی آگاهی یافتند.

این مرحله آموزشی که در تمامی مدارس متوسطه دوم شهرستان سروستان اعم از دخترانه و پسرانه در طی یک هفته برگزار شد شامل آموزش هایی از قبیل ادفاع حریق ، احیا و چگونگی استفاده از تجهیزاتی نظیر ماسک و ... بود.

شایان به ذکر است که اکثر این آموزش ها توسط جناب سروان رضوی فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی و جناب فتاحی سرمربی درس آمادگی دفاعی که یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس است، به دانش آموزان داده شد. 


S.S.N بازدید : 591 دوشنبه 06 دی 1395 نظرات (0)

به گزارش پایگاه خبری نیایش:

سومین مرحله آزمون آیه های تمدن همزمان با سراسر کشور در سروستان برگزار شد.

فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سروستان جناب سرهنگ احمدی و فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهرستان سروستان ستواندوم پاسدار احد رضوی ضمن بازدید از محل و چگونگی برگزاری آزمون ،جویای نظرات و انتقادات شرکت کنندگان شدند. 


S.S.N بازدید : 227 دوشنبه 06 دی 1395 نظرات (0)

مجموعه پوستر های یوم الله ۹ دی جهت دریافت و استفاده در مدارس، مساجد و مراکز مورد نیاز

برای دریافت با کیفیت مناسب چاپ بر روی تصویر کلیک کنید.

پوستر 9 دی

جهت مشاهده سایر پوستر ها به ادامه مطلب بروید.

S.S.N بازدید : 244 دوشنبه 06 دی 1395 نظرات (0)

به گزارش پایگاه خبری نیایش ،به نقل از تنویر، سردار سید هاشم غیاثی در شورای فرماندهی سپاه فجر استان فارس با گرامیداشت فرارسیدن سالروز حماسه 9 دی اظهار داشت: فتنه‌گران در سال 88 با تمام توان و حمایت از سوی دشمنانِ خارجی با هدف براندازی انقلاب اسلامی وارد میدان شده بودند که با حضور یکپارچه مردم در سایه رهبری مقتدرانه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) نقشه‌های کودتاگران نقش بر آب شد.

وی با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی و تاثیرگذاری خواص و نخبگان بر جامعه گفت: گناه سران فتنه در سال 88 نابخشودنی است، با وقوع فتنه 88 خواص بی‌بصیرت در امتحان الهی مردود شدند و پیوند ناگسستنی ملت با بصیرت ایران با امام امت  بار دیگر انقلاب اسلامی را از حادثه‌ای شکننده به سلامت عبور داد.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه حماسه 9 دی پاسخ کوبنده ملت ایران به کودتاگران و فتنه‌گران سال 88 بود گفت: استکبار جهانی و در راس آن آمریکا از بَدو پیروزی انقلاب اسلامی توطئه بر علیه ملت ایران را آغاز کرده و پس از پشیمانی از رویاروییِ سخت با انقلاب اسلامی به عرصه جنگ نرم فرهنگی روی آورده است.

وی با بیان اینکه سالروز حماسه 9 دی بهترین فرصت برای تبیین ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است، گفت: نهم دی ماه در تاریخ ایران اسلامی ثبت شده است، حفظ و تقویت شاخصه بصیرت در جامعه به ویژه در اقشار بسیج یکی از رسالت‌های مهم دوستداران انقلاب اسلامی است و راه آن هم آگاهی‌بخشی در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

غیاثی کارنامه بسیج و سپاه را در سال 88 درخشان توصیف کرد و افزود: اگر آحاد مردم و به ویژه بسیجیان در سال 88 برای دفاع از انقلاب اسلامی و مقابله با عناصر فتنه‌گر به میدان نیامده بودند نظام اسلامی ضربه سختی می‌خورد اما با حضور جوانان مومنِ انقلابی با سربلندی از این حادثه سخت بیرون آمدیم.

وی با بیان اینکه توطئه‌های استکبار جهانی بر علیه انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد گفت: نباید به دشمن اعتماد کرد، حجم دشمنی‌ها نسبت به ملت ایران هیچ‌گاه کاهش نیافته است بلکه آنچه اتفاق افتاده تغییر راهبردهای دشمنان انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به نظام اسلامی بوده است.

فرمانده سپاه فجر خاطرنشان کرد: در زمانِ حاضر راهبرد اصلی دشمن بر مسئله نفوذ با هدف تاثیرگذاری بر مراکز تصمیم‌سازی نظام اسلامی و اذهان جامعه ایران تمرکز یافته است، تنها با خودسازی معنوی و تقویت بصیرت انقلابی و اطاعت محض از رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) می‌توانیم در مقابله با فتنه و بروز آن و دفاع از انقلاب اسلامی به صورت فعالانه و جهادی عمل کنیم.


S.S.N بازدید : 272 دوشنبه 06 دی 1395 نظرات (0)

به گزارش پایگاه خبری نیایش:

جنگ‌های امروزی، نبردهایی هستند که در آن‌ها پدافند و سامانه‌های دقیق پدافندی مشارکت جدی دارند و باید برای فرار از چنگ پدافند هوایی، جنگنده‌ها و هواپیماهای سنگین ترابری و سوخت رسان و حتی بالگردها، راهی پیدا می‌کردند.


 لطفا جهت قرائت ادامه به ادامه طلب بروید. 

S.S.N بازدید : 198 یکشنبه 05 دی 1395 نظرات (0)

بسمه تعالی

هــوش هــیـجــانی

مقدمه:

در طول تاریخ، بشر همیشه در صدد کسب موفقیت و پیروزی در رقابت با سایرین بوده است و دستیابی به علوم و فنون مختلف، بشر را در دهه‌های اخیر برای نیل به این هدف یاری نموده است. در گذشته تصور بر این بوده که بهره­ی هوشی (IQ) معیار اصلی توانایی یادگیری و میزان موفقیت افراد است؛ امروزه می­ دانیم، هوش هیجانی که به نوعی آن را می­ توان مجموعه­ ای از خصوصیات شخصیتی دانست نیز در سرنوشت و سبک زندگی فرد مؤثر است. این خصوصیات شخصیتی موجب می­ شود که هر فرد از شیوه­ای خاص برای ادامه­ ی زندگی استفاده کند.

الف) تعریف هوش هیجانی:

هوش هیجانی، که معمولاً معیار ارزیابی آن را "ضریب هوش هیجانی" یا EQ می­ نامند، بر توانایی، ظرفیت یا مهارت ادراک، سنجش و مدیریت هیجانات خود و دیگران دلالت دارد.

در زبان فارسی کلمه­ ی "هیجان" بیشتر برای احساسات و حالات پرشور و انرژی استفاده می­ شود، ولی در روان­شناسی این کلمه برای بیان تمام حالات احساسی و روانی مثبت و منفی و علائم جسمانی همراه آن (مانند خشم، ترس، عشق و محبت، تنفر، امید، نا امیدی، نگرانی، احساس حقارت، غرور، غم و اندوه، شادی، تعجب، شرم، پشیمانی، دلسوزی و ...) به کار می­ رود.

هوش هیجانی (Emotional Intelligence) همانند هوش شناختی شناور است و ریشه­ ی خود را از مفهوم هوش اجتماعی می­ گیرد.

هفت مؤلفه­ ی اصلی هوش (۱. هوش منطقی، ۲. ریاضی،  ۳. فضایی، ۴. موسیقیایی، ۵. بدنی، ۶. جنبشی، ۷. شخصیتی) مفهوم هوش هیجانی را شکل داده و در مجموع شامل دو بعد بین­ فردی و درون­ فردی می‌باشد.

نخستین تعریف رسمی از هوش هیجانی را می­ توان "توانایی شناسایی هیجان­ های خود و دیگران و تمایز بین آن­ها و استفاده از این اطلاعات برای هدایت تفکر و رفتار فرد" بیان کرد.

ب) هوش هیجانی و کنترل خشم:

پژوهشگران مختلف معتقدند که هوش هیجانی بر سلامت حافظه و نیروی عقل، ادراک، داوری صحیح، تصمیم­ گیری مناسب و رشد روانی-اجتماعی فرد تأثیر چشمگیری داشته و بر مواردی مانند برون­گرایی، انعطاف­ پذیری، دلپذیر و باتوان بودن، هماهنگ کردن احساسات مختلف و شناسایی این احساسات و تأثیر آن­ها بر مغز و رفتار نیز تأثیرگذار خواهد بود.  باید اذعان نمود که افراد با هوش هیجانی بالا، قدرت بیشتری برای سازگاری با مسائل جدید روزانه خواهند داشت. در مقابل، هوش هیجانی پایین با رفتارهایی چون مسئله سازگاری درونی، سطوح پایین همدلی، ناتوانی در تنظیم خلق و خو، افسرده­ خویی، اعتیاد به الکل و مواد مخدر، انحرافات جنسی، تخریب دارایی­ ها، دزدی و پرخاشگری همراه است.  مطالعات نشان می­ دهند که عوامل کامیابی افراد برجسته­، ناشی از احساسات مثبتی است که آنان در خود ایجاد نموده و برعکس، افراد ناموفق کسانی­ اند که احساسات منفی را در خود پرورش می دهند. بسیاری بر این باورند که احساسات منفی، به نوعی نقش ترمز را در زندگی ایفا می­ کنند و احساسات مثبت، به گاز تشبیه می­ شوند که نقش مؤثری در موفقیت افراد دارند. امروزه بعضی از شرکت­ ها برای استخدام کارکنان خود، علاوه بر آزمون عمومی، آزمون خوش­بینی و بدبینی نیز به کار می­ گیرند. کسانی که در آزمون­ های اخیر­، رتبه­ ی خیلی خوش­بین را به­ دست آورده­ اند، بسیار موفق­ اند؛ زیرا این افراد در هنگام عدم موفقیت، علت آن را به عواملی نسبت می دهند که امکان تغییر آن­ها وجود دارد، لذا این افراد ناامید نمی شوند. بنابراین چنین استنباط می­ شود که  افراد خوش­بین، دارای هوش هیجانی مثبت (موفقیت) و افراد بدبین، دارای هوش هیجانی منفی (شکست) هستند.

ج) عوامل مؤثر در ایجاد خشم نوجوانان:

خشونت عبارت است از عملی عمدی برای صدمه زدن به کسی­؛ مسئله­ ی خطیری که امروزه نوجوانان با آن درگیر هستند­. عوامل متعددی باعث رفتارهای خشونت­ آمیز می­ شوند­؛ که عبارتند از­: ۱. فشار همسالان، ۲. نیاز به توجه و احترام، ۳. نیاز به مقبولیت و پذیرش، ۴. نیاز به موفقیت، ۵. احساس حقارت، ۶. آزار دیدن در سنین اولیه­ ی کودکی، ۷. شاهد خشونت بودن در خانه، جامعه و یا رسانه­ های گروهی و یا بازی­ های رایج امروز و ... .

د) راهکار و پیشنهادهای عملی برای والدین به منظور کنترل خشم فرزندان:

- فرزندتان را متقاعد کنید که رفتار پرخاشگرانه­ غیرقابل­ قبول است. اگر مشاهده کردید که شخصی، فرد دیگری را مورد آزار و اذیت قرار می­ دهد، فوراً آن عمل پرخاشگرانه را متوقف سازید؛ به آرامی اما قاطعانه با شخص پرخاشگر برخورد و فرد را از موقعیت دور نمایید.

- بعد از این که فرد پرخاشگر آرام شد به صورت خصوصی با او صحبت نموده و از او بخواهید که انعطاف­ پذیر باشد. یادآوری نمایید که عذرخواهی بابت رفتارهای نادرست بسیار زیبا و ارزشمند است.

- مهارت­ های حل­ مسئله و درک تفاوت­ ها را به فرزندتان آموزش دهید.

- از فرزندتان بخواهید در فعالیت­ هایی که احتمال رفتار پرخاشگرانه در آن­ها بیشتر است، کمتر شرکت نماید.

- نیاز فرزندتان را بشناسید (نیاز به امنیت، نیاز به مقبولیت، نیاز به موفقیت و نیاز به داد و ستد عاطفی).

- در حضور فرزندتان بحث و جدل نکنید.

- سعی کنید توضیحاتی مثبت و یا بی­ طرفانه در مورد آن­چه فرزندتان انجام داده، پیدا کنید.

- هدف خود را «مغلوب کردن مشکل» تعریف کنید، و نه این که بخواهید فرزندتان را مغلوب کنید.

- با فرزندتان ارتباط صمیمانه برقرار کنید.

- فرزندتان را به انجام خدمات اجتماعی ترغیب کنید. 

- افرادی مانند روحانیون، مشاوران، معلمان مدرسه، مربیان و دوستان مورد اعتماد می­ توانند در ارائه­ ی راهنمایی­ های ارزشمند، بسیار مورد وثوق باشند.

S.S.N بازدید : 193 یکشنبه 05 دی 1395 نظرات (1)

به گزارش پایگاه خبری نیایش:
حلقه های صاحین در دبیرستان  دکتر شریعتی با سخنوری و اداره اعضای شورا و 
با حضور جناب سرهنگ احمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سروستان و جناب سروان اکبری جانشین فرماندهی ناحیه سپاه سروستان  در حال اجراست این حلقه های تربیتی شامل حدود 30نفر میشود و به صورت کلاس به کلاس جداگانه برگزار میشود.شجره ی طیبه ی صالحین به صورت طرفین پیش میرود و یک طرفه نیست و افراد هر سوالی داشته باشند از مسئول حلقه میپرسد و پاسخ خود را میگیرد.موضوعات جلسه شامل امر به معروف و نهی از منکر،خداشناسی،فضای مجازی،ویژگی های منتظران و هر مطلبی که دانش آموزان خواهان بحث باشند و یا به آن نیاز داشته باشند و...میباشد. وموضوع جلسه از قبل به یک یا چند نفر واگذار می شود و مطالب خود رادر جلسه ارئه مینمایند.در نهایت هر جلسه با آموزش و قرائت یک دعای جدید به پایان می رسد.

آپلود عکس
S.S.N بازدید : 187 یکشنبه 05 دی 1395 نظرات (0)

دوستان عزیز سلام..

خبر های تازه وجدیدی رو قراره بهتون بدیم...

اما به نوبت و به مرور زمان

شاید برای خیلی از ما جوونا و نوجوونا سوال باشه که اصلا چجوری باید بسیجی باشیم؟یک بسیجی چه ویژگی هایی داره؟و..

از امروز که در محضر شما هستیم قراره یاد بگیریم که چجوری یک بسیجی واقعی باشیم...منظور از بسیجی واقعی یعنی تنها اسممون بسیجی نباشه و عملمون هم بسیجی باشه....

ما هر هفته روزهای پنجشنبه با این موضوع در خدمت شما هستیم...به امید اینکه  مثل همیشه همراهیمون کنید

S.S.N بازدید : 174 شنبه 04 دی 1395 نظرات (0)

اســـتــرس چــیــست؟

همه ­ی ما با استرس آشنا هستیم. استرس واکنشی طبیعی است که ما هر روز تجربه می­ کنیم. سطح معینی از استرس نه تنها برای فعالیت، بلکه برای انگیزش ما در جهت بهره­ وری از توانایی­ هایمان ضروری است. اما استرس بیش از حد می­ تواند برای سلامت زیان­ آور باشد. اولین گام در اداره­ ی استرس این است که بدانیم چه وقت استرس به حد غیرمجاز رسیده است. با تشخیص استرس بیش از حد متعارف، مهارت­ هایی برای حل مشکل ناشی از استرس بکار می­ روند. استرس است که دانش­ آموز را به مطالعه­ ی بیشتر تشویق می­ کند. استرس واکنش جسمی و احساسی نسبت به تغییر در محیط زندگی اجتماعی، تحصیلی و یا شخصی و ... می­ باشد. جنبه­ های مثبت داشتن استرس شامل فعالیت، ابتکار و بکار بستن حداکثر توانایی بوده و جنبه­ ی منفی آن فشار روانی است که گاه سلامت جسمی و روحی شخص را می­ تواند تحت تأثیرات مخرب قرار دهد.

ازطرف دیگر همه­ ی استرس­ ها بد نیستند. اگر در مورد مسئله­ ای استرس دارید، این استرس به شما می­ گوید که باید به مسئله­ ای رسیدگی کنید. این مورد از جنبه­ های مثبت داشتن حد مجازی از استرس است. در صورتی که استرس ما را وادار کند به طرزی سازنده با مسائل و چالش­ های روزمره روبرو شویم، از جنبه­ ی مثبت استرس بهره گرفته­ ایم. اما در صورتی که استرس ادامه پیدا کرده و ما را دچار سردرگمی و بی­ عملی کند، می­ تواند اثر منفی خود را اعمال نماید و بیماری­ هایی چون مشکلات گوارشی و اشتها، قلبی، اختلالات خواب و ...  را سبب گردد.

بنابراین باید با این مسئله به درستی برخورد نموده و با استرس بیش از حد، خود را دچار سردرگمی نکنیم. البته مواردی که ایجاد استرس می­ کنند لزوماً در اشخاص مختلف یکسان نبوده و این شرایط ممکن است برای هر یک از ما منحصربه فرد باشد.

 تعریف استرس:

استرس واکنشی منفی نسبت به اشخاص، رویدادها و اشیا بوده و یک عامل خارجی نمی­ باشد. واکنش­ های ما و شدت آن به سه دسته تقسیم­ بندی می­ گردند.

واکنش فوری: این نوع واکنش به همان سرعتی که ظاهر شده است ناپدید می­ شود.

واکنش متوسط: واکنشی است که به طور ناگهانی ایجاد می­ شود، اما کاهش آن به زمان نیاز دارد.

واکنش پایدار: واکنشی است که هفته­ ها، ماه­ ها و گاهی مدت­ های طولانی­ تر برجا می­ ماند. شدت آن کم و زیاد می­ شود، اما باقی می­ ماند. این نوع واکنش خطرناک بوده و باید با برخوردهای درست، کاهش یابد.

 طرز برخورد با این واکنش­ ها:

- معمولاً با اولین نوع استرس، از طریق ذهن و جسم مقابله می­ شود؛ آرام شدن و بازگشتن به حالت تعادل جسمی و ذهنی.

- با استرس نوع دوم باید بلافاصله مقابله شود تا از ایجاد استرس طولانی­ مدت جلوگیری شود.

- سومین نوع واکنش (واکنش پایدار) مخرب­ترین نوع واکنش است و نیاز به روش­ های زیر دارد.

- آرام شدن و تمدد اعصاب

- سرگرمی

- استراحت

تا بتوانید وضعیت جسمانی، ذهنی و کیفیت زندگی خود را به حالت عادی برگردانید.

 استرس احساسات زیر را می ­تواند در شما ایجاد کند.

- ممکن است خشمگین، متاسف و درمانده شوید یا به هیجان درآیید.

- ممکن است خواب شما را دچار اشکال کند.

- ممکن است سبب بروز درد سر، گردن یا کمر شود.

- ممکن است موجب بی­ اشتهایی یا پرخوری و اضافه وزن گردد. بیشتر افرادی که در شرایط استرس قرار می­ گیرد از سوء هاضمه رنج می­ برند.

- ممکن است استرس موجب انقباض دائمی و سفتی عضلات گردد.

- لرزش دست­ ها، ضعف جسمانی و روانی و احساس خستگی زودرس از دیگر علائم استرس است. از نظر روانی ممکن است شخص دچار نگرانی، گیجی، تحریک­ پذیری، ترس، عدم تمرکز و پرخاش­گری شود.

بنابراین با برنامه­ ریزی درست در انجام به موقع هر یک از امور، تا حد زیادی می­ تواند فشارهای روانی که دچار آن هستیم را برطرف کنیم. در بخش­ های بعدی از علائم استرس و علل آن بیشتر خواهیم گفت.

S.S.N بازدید : 168 جمعه 03 دی 1395 نظرات (0)

به گزارش پایگاه خبری نیایش:
درتاریخ سی ام آذر ماه جلسه ی پرسش و پاسخی با حضورحاج آقا ظهرابی و جناب آقای احمدزاده شکل گرفت.هدف از این جلسه پاسخ دادن به سوالاتی بود که در ذهن دانش آموزان شکل گرفته بود.موضوع سوالات کلی بود واضهار نظر دانش آموزان نیز آزاد بود .این جلسه اولین جلسه پرسش و پاسخ در سال تحصیلی 95-96بود.پس از پایان جلسه نماز به جماعت حاج آقا ظهرابی اقامه شد.
آپلود عکس
S.S.N بازدید : 214 جمعه 03 دی 1395 نظرات (0)

۱. برای مطالعه جای بخصوصی را در نظر بگیرید. مطالعه در مکان­ های مختلف بر مشکلات یادگیری خوب و مؤثر می­افزاید. در اولین مرحله، برای ایجاد مهارت مطالعه، باید سعی کنید تمام کارهای خود را در یک اتاق و حتی با یک میز و صندلی انجام دهید و در صورت امکان آن را صرفاً اختصاص به مطالعه دهید. این پیشنهادات شاید بی اهمیت به نظر برسد اما اینطور نیست. نتایج آن بسیار اهمیت دارد. چون وقتی این دستورالعمل­ها را دنبال می­ کنید به زودی با نشستن پشت آن میز بخصوص احساس تمایل به مطالعه می­ کنید و احتیاج نخواهید داشت که مدتی از وقت خود را تا آماده شدن برای مطالعه صرف نمایید. البته لازم نیست برای همیشه از یک جا استفاده کنید. چون برای کسب مهارت و یادگرفتن راه­ های مطالعه به راحتی می­ شود از جای دیگری نیز استفاده نمود. در بعضی موارد این تغییر کمک نیز می­ کند زیرا باعث می­ گردد تغییر ناخواسته محل مطالعه موجب تنزل کیفیت مطالعه­ ی شما نگردد.

۲. برای تمرکز حواس احتیاج به اتاق ساکت نیست. برای رفع موانع و حواس پرتی، محل مطالعه اثر خیلی کمی دارد و در مقابل نحوه­ ی مطالعه بسیار مهم است. هر اتاقی خالی از حواس پرتی است اگر فرد، خود را عادت دهد که با علاقه و به قصد یادگیری، مطالعه کند و از  احساساتی چون ترس و خشم دوری جوید. در غیر اینصورت هر اتاقی هر چند ساکت مانع حواس پرتی نمی­ شود.

۳. عکس افراد مورد علاقه­ ی خود را از روی میز کار خود بردارید. وجود چنین عکس­ هایی یا موجب حواس­ پرتی می­ شود یا علاقه­ ی شخص را نسبت به موضوع درس و مطالعه منحرف می­ کند.

۴. وسایل کار خود را آماده و در دسترس قرار دهید. دفتر، وسایل کار مداد، تراش و پاک کن و سایر لوازم التحریر و نیز کتاب­ های مورد مطالعه همگی باید در دسترس شما قرار داشته باشند. ترک کردن محل مطالعه به بهانه­ ی تهیه­ ی هر یک از این لوازم علاوه بر گسستگی که در روند صحیح مطالعه ایجاد می­ کند، موجب عدم تمرکز بر موضوع می­ شود.

۵. در موقع مطالعه از نور کافی و یکنواخت استفاده کنید. برای دید خوب، روشنایی روز بهترین نوع آن است. روشنایی دیگری که تقریباً با آن برابری می کند، نور لامپ­ های استاندارد مطالعه می­ باشد. نور لامپی که به طور مستقیم بر کاغذ و کتاب تابیده شود بسیار بد است. بعد از دو ساعت کار زیر نور مستقیم مقدار دید از دست رفته­ ی چشم، چهار برابر آن در نور غیرمستقیم خواهد بود. در حقیقت سه ساعت کار در زیر نور مستقیم به طور متوسط ۸۱% بینایی را از بین می­برد. نور مناسب ناراحتی و خستگی چشم را در موقع خواندن کم می­ کند. نور شدید نیز مضر است و سرعت و قدرت خواندن را کاهش می­ دهد. نور مطالعه نباید در چشم شما انعکاس داشته باشد.

۶. از استراحت زیاد ماهیچه­ ها، باید احتراز کرد. برای مطالعه از میز و صندلی استفاده کنید نه از مبل­ های راحتی. محققین نشان داده­ اند که انقباض اندک ماهیچه­ ها مفید بوده و دقت کار مغز را زیاد می­ کند. نباید تصور کرد که هر چه انقباض و کار ماهیچه زیادتر باشد، یادگیری هم زیادتر است. چون در حالت خستگی زیاد، یادگیری انجام نمی­ شود. بلکه تمرین و ورزش جسمانی به مقدار کم بهتر به فراگیری کمک می­ کند. باید توجه داشت که انقباض حاصل از ورزش و کار ماهیچه­ های سر و گردن و بدن برای این کار مفید است.

۷. سعی کنید در بیشتر موارد تنها و در بعضی از شرایط همراه با شخص دیگری مطالعه کنید. مطالعه در تنهایی، معمولاً مؤثرتر از وقتی است که با مشارکت شخص دیگری انجام شود مگر در موارد زیر:

- اگر هر دو نفر مطالب را به خوبی بررسی کرده و یاد گرفته باشند، سوال کردن از یکدیگر بهتر است.

- اگر مسائل خیلی مشکل باشند و به تنهایی درک نشود همکاری و کمک دیگران می­ تواند مؤثر واقع شود.

- برای مرور و تمرین نهایی در روز قبل از امتحان، کمک مؤثری برای همه­ ی افراد خواهد بود و اشتراک این تجربه­ ها در تحلیل و یادگیری راه­گشای افرادیست که نتوانسته اند برخی از مسائل را درک کنند.

- اگر احساس تنهایی و انزوا در موقع مطالعه آزاردهنده باشد، حضور فرد ساکتی  در محل مطالعه مشروط برآنکه مزاحمت ایجاد نکند گاهی می­ تواند مؤثر باشد.

S.S.N بازدید : 250 پنجشنبه 02 دی 1395 نظرات (0)

زنی بود که بیشتر وقتــــها شوهـرش در مسافرتــــــ بود…

 

این زن همیشه بخاطر همسرش و بخاطر فرزندانش می ترسید که دچــــار فتنه نشوند…

 

روزی همسرش به پیشش آمد وبه او گفت که هر بار ،

در طی سفــــــر ،

حالتی به مـن دست می دهد که برایم عجیـب است؛

انگار که چیزی مرا از انجام دادن کار حــــرام  باز می دارد.

حال چه این کار حرام، یک نگاه کردن باشد یا تلفن کردن باشد و یا چیزهــــــای دیگر….

 

و در روز دیگری پسـر بزرگش به پیشش آمد

و از مادرش پرسید: مادرم چه دعایی برایــم می کنی؟!!!!

من هنگامی که با دوستانم به کنار مدارس دختـرانه میرویم ؛

قلبــــم حالت گرفتگی دارد.

پس از آنجا بر می گردم…

دوستانم شماره تلفن دختر ها را به من می دهند.

 

و هنگامی که به آنها زنگـــــــ می زنم

باز همان حالت گرفتگی در مـــــن بوجود می آید،

تا وقتی که تلفن راقطع کنم و سر جایم بنشینم.

 

و حتی وقتی که بر روی اینترنت هستم ،

چیزی مــــرا از انجام دادن حرام باز می دارد؛

حتی اگر یک نظر کردن به عکسی باشد…

.

.

پس زن آنها را با خبـر کرد به این که بعد از هر نمـاز این دعا را میخوانده…

.

« ﺍﻟﻠﻬﻢ ﺇﻧﻲ ﺃﺳﺘﻮﺩﻋﻚ ﺩﻳﻨﻲ ﻭﺍﻣﺎﻧﺘﻲ ﻭ ﺫﺭﻳﺘﻲ ﻭ ﺯﻭﺟﻲ

ﻭ ﻗﻠﺒﻲ ﻭ ﻗﻠﺐ ﺫﺭﻳﺘﻲ ﻭﻗﻠﺐ ﺯﻭﺟﻲ ﻭﺳﻤﻌﻬﻢ ﻭﺃﺑﺼﺎﺭﻫﻢ ﻭ ﺟﻤﻴﻊ ﺟﻮﺍﺭﺣﻬﻢ »

.

(خداوندا همانا من دینـم وامانتــ هایم و فرزندانـم و همسـرم

و قلبـم و قلبـــــ فرزندانم و قلبــــــ همسرم و گوشهایشان را و چشم هایشان را

و تمـــام اعضای بدنشان را در دست تو یا الله،

به امانت می گذارم که نگهدارشان باشی )

 

تعداد صفحات : 43

درباره ما
وبلاگ اختصاصی بسیج دانش آموزی شهرستان سروستان حوزه مقاومت شهید فهمیده که در زمینه های خبر،اقتصاد و سیاسی فعالیت میکند.فعالیت این سایت بر حول محور خبر شهر و مطالب محتوایی بروز میشود.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • هنرستان دخترانه کربلای 4
  • وبلاگ شهدای فرهنگیان
  • هنرستان کاردانش شهدای عشایر
  • حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی جهرم
  • حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی استهبان
  • حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شیبکوه
  • حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی کازرون
  • حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی ناحیه4 شیراز
  • حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی خرم بید
  • حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی ششده
  • نگاه ما
  • سایت ریاست جمهوری
  • سایت رشد
  • سایت رهبر
  • دفتر مقام معظم رهبری
  • جامدادی
  • صبای سروستان
  • سرو آنلاین
  • وب شهدای سروستان
  • واحد بسیج دانش آموزی شهید مطهری سروستان
  • سایت رسمی آیت الله خامنه ای مدظله العالی
  • مدرسه دکتر علی شریعتی سروستان
  • آدرس جدید کانال بسیج دانش آموزی استان فارس درآپارات
  • کانال بسیج دانش آموزی استان فارس در آپارات
  • نرم افزار های مفید
  • سایت عملکردی شباب
  • پاتوق مرکزی وبلاگ نویسان دانش آموز
  • آپلود سنتر سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس
  • فارس مرکز تولید محتوا مدرسه
  • صفحه تولید محتوا در شهاب
  • آموزش استفاده از شهاب
  • سامانه شهاب
  • آموزش مربوط به bdsars
  • پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانش آموزی استان فارس
  • سازمان بسیج دانش آموزی کشور
  • دانلود سریال جدید
  • قیمت روز خودروی شما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    کدام یک از فلسفه های حرمت موسیقی نیست؟
    نظرت درباره ی وبلاگ نیایش چیه؟؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 636
  • کل نظرات : 81
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 144
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 212
  • بازدید ماه : 570
  • بازدید سال : 13,891
  • بازدید کلی : 214,294